לגו הסרט - משחק ויצירתיות


"סרט אמוג'י" והתגובות הקשות אליו מדגים את הרתיעה המיידית שלנו ממה שמריח ממסחריות. כל סרט ארוך הוא מסחרי מעצם זה שהוא מנסה להרוויח כסף אבל יש סרטים שברור שזו ההצדקה היחידה לקיומם. "סרט לגו" בקלות יכול היה ליפול למלכודת הזו. הוא נוצר על ידי חברת ענק שמוכרת צעצועים והסרט, בעל השם הגנרי, נראה במבט ראשון כפרסומת לצעצועים באורך שעה וחצי.
אבל בפועל הוא הרבה מעבר לכך ומי שצופה בסרט מרגיש שהיוצרים, כריס מילר ופיל לורד, היו מודעים למלכוד שהם עלולים לפול לתוכו. מה הם עשו? הפכו את החיסרון ליתרון! הם יודעים שהם משרתים חברת ענק שמסוגלת לגייס לכוחותיה את כל המותגים הגדולים ביותר מבאטמן ועד שר הטבעות ולכן הם משתמשים בכוח הזה כדי לומר משהו על מותגי-על בעזרת סיפור-על. מה שהם עושים למותג (החזרה שלו לידיים היצירתיות של הילד, חזרה לקוביות ובניה) הם עושים גם לסיפור. הם משתמשים בתבניות הכי שחוקות במודע: הזקן החכם, מסע הגיבור, הגיבור הגנרי שמגלה את כוחו, סיפור אהבה שמתחיל רע וזאת רק על מנת להשתמש בהם כקומה ראשונה עליה הם יעשו חיבור ריגשי אלינו הצופים ככאלו שמתבוננים בתבניות הוליוודיות שחוקות ורוצים שמישהו יגיד לנו משהו חדש.

הסרט עושה עוד כמה דברים:
מבחינת המסר: הסרט נוקט עמדה. הוא מדבר על תאגידים ועל אנשי תאגידים, על אובדן הילדות והיצירתיות. הוא עושה את זה בצורה מחוכמת מאוד (בלי ספוילרים, שווה לחכות עד סוף הסרט). הוא מראה לנו איך העולם בנוי מקוביות שאפשר לברוא מהן דברים חדשים ועם זאת מזכיר לנו שיש משמעות לכללים, ושלפעמים הם הדרך דווקא להגיע להשגים גבוהים ויצירתיים יותר.
מבחינה עיצובית: הסרט הולך עד הסוף עם השפה שלו, כפי שתראו במאמרי הוידאו המצורפים: המים והאש עשויים גם מלבני לגו, הידיים לעולם לא הופכות לרכות ואין ברכיים לדמויות, הבעות הפנים והטקסטורה הן כשל מדבקות צבועות על פני הדמויות והכי חשוב: נסיון לתת תחושה של סטופמושן שמקנה לסרט מגע של עבודת יד גם בסצינות מורכבות מאוד.
בקיצור, יצירה נהדרת. עדיין לא ראיתי את לגו באטמן. איך הוא באמת?



מאמר וידאו על היחס לעיצוב התנועה בסרט:


דרך http://colorfulanimationexpressions.blogspot.co.il/2017/05/the-lego-movie-creative-imitation-of.html

ההשפעה של סרטי חובבים על סרט לגו:


סינמטוגרפיה ורבדים שונים של תוכן:


הריל של אנימלוג'יק שעבדו על הסרט:




האחיינים שלי הכינו לי סרט ליום הולדת 30:

לסיום: אורחת לגו:


דמיון ויצירתיות במשחק:

תגובות