קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר.
לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של ציורים מדוייקים שלרוב נוטים להטעות ולבלבל בעיצוב הסופי. אני בונה את הפריימים של הסטוריבורד כהכנה לאנימטיק- כולל רקעים גדולים ותנועות מצלמה ודמויות בפלאש (הדבר היחיד שאני עדיין עושה בפלאש)- הכל סוג של לייאאוט ראף- ואז כשאני נכנס לאנימטיק אני עושה כמה שיותר תנועה. הכל ברמת הסקיצה, אבל כמה שיותר מבחינת משחק, בימוי, תנועת מצלמה- הכל נעשה באנימטיק כך שבסופו של דבר יש גרסה מאוד מדוייקת לאיך הסרט ייראה בסוף. זה טוב משתי בחינות- דבר ראשון הלקוחות רואים הדמייה די מדוייקת למה שיהיה בסוף, מה שחוסך הערות ותיקונים אחרי השלב המורכב יותר של האנימציה הסופית (מה שהרבה פעמים קשה ללקוח לראות באנימטיק שהוא יותר סטוריבורד על טיימליין) ודבר שני, חשוב לא פחות- אם הסרט עובד באנימטיק מבחינת משחק, תנועות מצלמה וכל החלטות המאקרו של הבימוי- אני יכול להתרכז במיקרו- ברמת השוט הבודד, גם עם הצוות וגם עם עצמי, כך ששאלות כמו- ״התנועה הזאת גדולה מדי או קטנה מדי, צריך יותר זמן או פחות זמן לשוט פתורות כבר משלב האנימטיק- ובאמת לרוב אין כמעט שום הבדל ברמת הבימוי והטיימינג מהאנימטיק לאנימציה.
מעיין שנער עשתה עבודה מטורפת ומורכבת מאוד על הארט- שמתי פה כמה דברים מהתהליך שלה- השוואות בין פריימים של אנימטיק ופריימים שלה, וכיוונים שונים שהיא ניסתה על הדמות."










האנימטיק:

תגובות