דלג לתוכן הראשי

בשוטף: פסטיבל פרינט סקרין בנושא: חי, צומח, דומם.

פסטיבל פרינט סקרין יתקיים במתחם סינמטק חולון מה21-24 ליוני 2017.
זהו אחד הפסטיבלים הכי חשובים מבחינת התפתחות הדיאלוג בין טכנולוגיה ואמנות. הוא מביא ארצה פרויקטים עכשויים, מגוונים מאוד אך בעלי ערך אמנותי גבוה. בין האירועים יש גם את ערב השוטטות הנהדר שבו משולבים מופעים עם חוויות אינטרקטיביות אל תוך הלילה. כששוטטתי בערב זה, זו היתה חויה מטלטלת עליה כתבתי פה: שוטטות בפרינט סקרין 2015.

ברמה האישית, לקח לי הרבה זמן להבין על מה מדובר בכלל. כמי שבא מעולם של מדיומים אמנותיים קלאסיים (סרט, הצגה, ציור) החיבור בין טכנולוגיה ואמנות היה נראה לי שנים כתחום לגיקים ולא בעל ערך אמיתי. אבל המציאות ואני משתנים ועם הזמן הטכנולוגיה חרגה הרבה מעבר להיותה כלי מגניב והפכה לדלת קסמים לעולם אמנותי שלא יכול היה לבוא לידי ביטוי אחרת. היא מאתגרת את הזהות ואת השפה שלנו ומצליחה לומר הרבה על אנושיות בעידן הנוכחי. זה התהליך ש"פרינט סקרין" היו הראשונים לזהות ועל כך ברכות על ראשם ובאופן מיוחד ברכות על ראשו של ליאור זלמנסון, שמעבר להיותו אחד מיזמי הפסטיבל שמתאמץ להביא את כל הטוב הזה ארצה, הוא גם אחד האנשים המעניינים בעלי חירות ועומק המחשבה בכל הנוגע ליחס תרבות האנושית וההתפתחות הטכנולוגית שסביבה.

שיחה בינו לליאור פרנקל תמצאו פה: https://soundcloud.com/hamutsi/18a
את מאמריו באלכסון תמצאו פה: https://alaxon.co.il/author/lior/


המלצות:

אי-בית: מציאות מדומה, אנימציה ואינטרקטיביות בנושא: בית. נראה מסקרן מאוד ובמיוחד העבודה HOME של יותם רוזין. חווי אינטרקטיבית של שוטטות במושב בלילה.
http://www.printscreenfestival.com/e-byte



Alien Minds

תערוכה על עידן הפוסט אנושות בו ההזרה והדיאלוג בין האנושי לדיגיטילי יוצר עידן חדש שבו האדם, כפי שהכרנו אותו, כבר לא עומד במרכז.

חוץ מזה יהיו אירועים רבים נוספים של אנימציה, מציאות מדומה, משחקים, סרטים ועוד.

התוכנית המלאה פה: http://www.printscreenfestival.com/program
והמחיר לא יקר בכלל:
פס לכל הפסטיבל: 180 ₪ 
פס יומי: 80 ₪

באותו עניין, ישנו מוזיאון מגניב בתורכיה בשם DIGI.LOGUE שעוסק בנושאים אלו ממש ומציג עכשיו תערוכה על המשחק החדש של דיוויד אוריילי. מומלץ להציץ בבלוג המשובח שלהם. http://www.digilogue.com/en/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אגדת המלך שלמה- מאחורי הקלעים ועוד.

פסח הגיע ואיתו "אגדת המלך שלמה", סרט אנימציה ישראלי חדש באורך מלא!


כדאי לעשות סדר: "אגדת המלך שלמה" אולי אינו הסרט הארוך הראשון שנעשה בישראל אבל הוא הסרט הראשון הארוך באנימציה קלאסית. כלומר, צוייר ידנית תמונה תמונה בטכניקה שניתן לקרוא לה "מסורתית". חנן קמינסקי, שהיה מרצה שלי בבצלאל, הוא מאושיות האנימציה הישראליות הבולטות. הוא גידל על ברכיו מאות סטודנטים והיה ממקימי המחלקה לאנימציה בבצלאל. סרטיו הארוכים פחות מוכרים בארץ אך זכו להצלחה בעולם, רובם כהפקות בלגיות.
"אגדת המלך שלמה" הוא סרט האנימציה הארוך הראשון שנתמך על ידי מיזם ירושלים ששם לו למטרה להפוך את ירושלים לבירת האנימציה של ישראל. הסרט גם מציג את ירושלים בימי מלכות שלמה וגם הופק בחלקו הגדול בירושלים על ידי אנימטורים ישראלים רבים ומוכשרים. בושמת אגיוף (השתקפויות, בלוג), היא אנימטורית צעירה שקיבלה בסרט זה את שרביט בימוי העיצוב ויצרה עולם שמאזן בין מראה עכשווי (וסגנון שמשלב עיצוב שטוח עם עומק בסגנון "Song of the sea") למראה איורי קלאסי-גראפי. הסיפור של אגדת המלך שלמה גם הוא מנסה מצד …

מי שרואה סנה בוער: נסיך מצריים - שוט קצר ונפלא

ג'יימס בקסטר האנימטור הנפלא כותב בבלוג שלו שלא הצליחו לכתוב דיאלוג משכנע בקטע בנסיך מצריים בו משה מספר לציפורה על התגלות הסנה הבוער. לכן הוא קיבל הנחיה לעשות זאת בפנטומימה ולפי ראות עיניו.
שימו לב לא רק לאקספרסיביות של משה אלא לתהליך שעובר על ציפורה. תהליך שנע מ"בעלי השתגע" דרך "מה ההשלכות של זה?" ועד השלמה.
"Here’s a first rough of Moses returning to tell his wife that he just spoke to God and she needs to have a little sit down. Previous attempts had been made to write dialogue for this scene but it never really worked so they asked me to just pantomime it. It’s the only scene I’ve ever been given with no time limit and the minimal direction of, “You know the situation, just animate something.”


רשומת אנימציה נוספת על משה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2017/04/MOSES.html

ובאותו עניין, על הרגע שאחרי, כותב המשורר אבישר הר שפי:

מִי שֶׁרוֹאֶה סְנֶה בּוֹעֵר

כִּי מִי שֶׁאוֹמֵר הִנֵּנִי
לֹא יָשׁוּב עוֹד אֶל בֵּיתוֹ
אֶל אִשְׁתּוֹ אֶל יְלָדָיו
לָתֵת חִבּוּ…

Have Heart - סיפורו של גיף במשבר קיומי (סרט קצר)

קבל לב.
סרטו של וויל אנדרסון מספר על דמות ברווז בגיף אינסופי שלא מוצאת טעם להמשיך. בדרך הוא עוסק בקיום של יצירה ברשת ובחייו של יוצר רשת.




על סרטו הקודם: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/06/LONGBIRD.html
ראיונות על הסרט:
https://www.shortoftheweek.com/news/will-anderson-interview 
https://vimeo.com/blog/post/have-heart

דיאלוג עם הבעלים של דיאלוג עם הכלבה

"דיאלוג עם הכלבה", שהתחיל כטור טקסטואלי בפייסבוק, קיבל לאחרונה גרסה מונפשת שנעשתה על ידי היוצר, האנימטור אופיר ששון. התוצאה היא סדרת רשת עצמאית ומצויינת.

דף הפייסבוק של דיאלוג עם הכלבה
רשומה נוספת על אופיר ששון ויצירותיו

הפרקים כולם:



מי אתה ואיך הגעת מאנימציה לכתיבה ובחזרה לאנימציה, זה היה התכנון מראש?


בדיאלוג עם הכלבה לא תוכנן שום דבר עד שלב מאוחר, כך גם עם הסידרה. אני אנימטור במקצועי, שעם השנים יותר ויותר נשאב לכתיבה על פני האנימציה עצמה. עם הזמן אנימציה נהיתה כלי מופשט יותר ויותר כדי לספר סיפור. זה לא התחיל כך, אבל זה מה שמסב לי הכי הרבה אושר וגאווה, לנסות לספר סיפור טוב, ואולי להצליח, והצורה צריכה להתאים אליו. הסידרה הגיעה משום תוכנית טלוויזיה בה זה היה אמור להיות פינה דלת תקציב. ניסיתי ליצור משהו שאוכל להפיק בשלושה ימי עבודה מקסימום, כך שהאנימציה היתה צריכה להיות מוגבלת במידה רבה, מבלי שזה יפגע אלא יוסיף, וזה אפשרי. זה היה אמור לפנות לקהל אחר, חדש, ובהתאמה נהיה מבוסס הומור ויזואלי, שונה מהדיאלוג. כאשר זה לא יצא לפועל מסיבות שאינן קשורות לתוכן ואינן ברורות, החלטתי בכל זאת…

ניושה (2012) - סיפור חיים

סבתה ניצולת השואה של לירן קפל השאירה אחריה יומן שבו תארה את סיפור השרדותה כילדה. לירן, יחד עם יעל דקל, שתיהן סטודנטיות לאנימציה בספיר, תרגמו קטע מיומנה לסרט אנימציה עטור פרסים שנדד ב-50 פסטיבלים בעולם.