דלג לתוכן הראשי

הכל. דיוויד אוריילי ונקודת המבט קצרת-הַרוֹאי

מה קורה כשדיוויד אוריילי משחק את עצמו אלוהים? מה קורה כשהוא מנסה לברוא משחק מחשב שבו אתה יכול להיות הכל? "הכל" זה משחק חדש שאוריילי עבד עליו במשך 3 שנים.
זהו הטריילר למשחק שמלווה במונולוג של הפילוסוף אלן ווטס ויכול להחשב גם כסרט קצר או וידאו ארט.


Everything

מבחינתי דיוויד הוא אחר היוצרים הטובים ביותר שחיים כיום והוא נע בין פלטפורמות ומדיומים בצורה מרשימה. הוא יוצר משחקים, סרטים ויצירות אינטרקטיביות מאתגרות.
עם הזמן תפיסת העולם שעולה מסך היצירות שלו מתגבשת ונעשית לשלמה יותר ומאתגרת. הוא לא מספר סיפור, אלא יוצר חויה שבאמת מאתגרת את התודעה ברמה הפילוסופית, הנרטיבית והעיצובית. אם הייתי צריך לתת לזה שם הייתי מכנה זאת אקזיסטנציאליזם עתידני שכן הוא מרחיב את גבולות הווה והחויה האנושית ל... ובכן... הכל. במובן מסויים הוא מנהל דיאלוג עם הסרט "המפגש" שמציג דרך חדשה ליציאה מה"אני" ונקודת המבט הצרה שלו.

במשחק הזה אתה יכול להיות הכל, מפלנטה ועד מולקולה. המשחק צפוי לצאת בקרוב וניתן כבר לקניה מראש.

"'Everything' is an interactive experience where everything you see is a thing you can be, from animals to planets to galaxies and beyond. Travel between outer and inner space, and explore a vast, interconnected universe of things without enforced goals, scores, or tasks to complete. 'Everything' is a procedural, AI-driven simulation of the systems of nature, seen from the points of view of everything in the Universe."

אלן ווטס מתוך הטריילר:
"כאשר אנו בוחנים את מחזור הדם שלנו תחת מיקרוסקופ אנו רואים שיש חתיכת קרב שמתרחש – כל מיני מיקרואורגניזמים אוכלים אחד את השני – ואם נוּקסם יתר על המידה עם ההתבוננות שלנו על מחזור הדם דרך המיקרוסקופ, אנו נתחיל לקחת צדדים - דבר שיהיה קטלני - מכיוון שהבריאות של האורגניזם שלנו תלויה בהמשכיות הקרב הזה. במילים אחרות, מה שהוא קונפליקט ברמת-סדר אחת של הגדלה, הוא הרמוניה ברמה אחרת.
והאם ייתכן שאנו, עם כל הבעיות שלנו: נוירוזות, מחלות, שערוריות פוליטיות, מלחמות, עינויים וכל מה שמתרחש בחיים האנושיים, שהם אכן מצב של קונפליקט, אך שניתן לראות בפרספקטיבה רחבה יותר כמצב של הרמוניה..." ~ אלן ווטס

דף פייסבוק עם תרגומים לאלן ווטס: https://www.facebook.com/alanwatts.il/posts/516280135120461 


המונולוג הזה של ווטס מאיר יכול להאיר באור חדש את הסרט הקודם של אוריילי "העולם החיצון".


Everything

נספחים:

*שמתם לב שהלוגו מכיל מגן דוד?

*על המשחק הקודם שיצר, "הר", כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/01/blog-post.html 

*משחקים אינסופיים מעניינים אתכם? NO MAN'S SKY הוא משחק יומרני אחר שחטף תגובות שליליות ברובן:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סימור - סרט הגמר של רונלי נמט

"סימור" של רונלי נמט. מנשר 2015.
את רונלי אני מכיר מאז שהתחלתי ללמד במנשר. יוצרת עם עולם מונפש עשיר ואפל שלא מפחדת לגעת בצורה הומוריסטית במוות, שואה, אלימות וייסורי נפש. היא יצרה במהלך הלימודים סרטים מטרידים מאוד שעמדו בניגוד מוחלט למה שנראה היה לעין. בסרט הגמר שלה "סימור" לעומת זאת ניתן למצוא דווקא אנושיות וחצי נחמה. הסרט מתחיל בסימור, שמואס בחייו אך מקבל הזדמנות מיוחדת.
קבלו את סימור:



הדמות של סימור מבוססת בחופשיות על סימור גלאס, דמותו של סלינג'ר ב"יום נפלא לדגי הבננה".


אתר: http://www.ronleenemeth.com/


















זוכי אסיף 2016 ונימוקי השופטים

אנימיקס נגמר ואיתו אסיף. ולהלן הזוכים בקטגוריות השונות: אסיף 2016 נימוקי השופטים – פרס גרוס פרס יורם גרוס 2016 מוענק לדניאלה שרר על עבודתה כיוצרת סרטי אנימציה עצמאית ומאיירת, הנוגעת בנושאים חמקמקים וכואבים של ילדות, ניתוק וזרות, ועושה זאת בשפה קולנועית איורית ייחודית לה בה דימוי זורם לתוך דימוי, והעמדה קודמת מתגנבת לתוך העמדה חדשה ומאירה אותה באור המגלה, ללא מילים, משהו נוסף על הסיטואציה. עבודותיה של דניאלה מתאפיינות בדיוק רעיוני, המותיר מקום גם למשחק ביחס לטקסט של מספר – רבות מעבודותיה מתייחסות לטקסט המסופר באופן המזכיר דיאלוג לא איור שלו, אלא הרהור אודותיו – ותשובה לו.

הפרס ניתן לדניאלה כעידוד ליצירה עצמאית, על מנת שתמשיך לפתח את הסגנון הייחודי לה, ותיצור סרטים נוספים.


קטגוריית סרטים עצמאיים מועמדים:
שוק/ דותן מורנו
לילי/ חני דומבה ותום קוריס
מכתוב/ מעיין אנגלמן לבית אבי חי
מחפש אותם. - Neko Productions לבית אבי חי
- Animetzba Lettersproject / פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון שוק/ דותן מורנו –

גדולתו של הסרט הוא בהצלחתו להעביר לצופה מציאות מקומית מובהקת באמצעים ויזואליים רזים, קווי …

על מואנה ועל מסע נשי

על מואנה ועל מסע נשי *מיועד לקריאה לאחר צפיה.
לא עוד סרט מסע הסיפור של מואנה הוא לכאורה סיפור מסע מוכר של דמות שצריכה לפרוץ גבולות כנגד הגבלות אביה השמרן כדי להציל את עצמה ואת מה שיקר לה ולשם כך עוברת דרך כמה תחנות בהן תתמודד עם דמויות ואתגרים הרלוונטים למטרת המסע. הרבה מזה נשמע כמו תבנית דיסני מוכרת ולכן ראוי לתהות מה היה חדש במסע הזה. נראה שלא פחות משמואנה הוא סרט מסע הוא סרט על סרטי מסע שכן לאורכו מואנה מלווה בדמות, שכבר עברה את המסע הזה בעבר ופגשה את כל מה שמצפה לה בדרך רק באופן שונה. במובן זה הסרט מאוד דומה במבנה שלו ל"קובו ושני המיתרים" (לייקה 2016) שגם בו המסע הוא מעין שחזור של מסע קודם. בכל אופן, אחד הדברים שמאפיינים את המסע של מואנה מתבטא ב"שיר הקונפליקט" שלה המדבר על המקום בו היא נמצאת: האם במשאת ליבה או איפה שהיא נמצאת פיזית, עם משפחה, קהילה ואי. המתרגם של השיר לעברית (בגרסת התרגום) החליף את המילים Where you are למילה אתגר פשוט כי זה מתחרז ואני הרגשתי שיש בזה עוול כלפי הסרט כי מואנה לא רוצה "הרפתקה אי שם" או "אתגר". מואנה נמשכת לים כי…