דלג לתוכן הראשי

קול קורא: אנימרקט ועוד

logo

לעשות אנימציה בארץ זה לא קל ודווקא לכן חשוב להיות קשובים לכל הזדמנות שנקרית בדרך.
יוזמות חדשות צצות מדי פעם והמגמה הכללית היא ליצור הכרה בייחודיות של אנימציה ובצרכים ההפקתיים שלה יחד עם הבנה הולכת וגוברת של דרכי מימון והפקה ששונים לא פעם מקולנוע מצולם.
קול קורא חדש שיצא לאחרונה הוא של אנימרקט, יוזמה חדשה מבית קופרו. קרן קופרו בדרך כלל עוסקת בסרטים תיעודיים אבל היא מתרחבת גם להפקות אנימציה.
הקול קורא פונה ליוצרים ומציע חממה ומפגשים עם משקיעים. כרגע ההגדרות מאוד פתוחות מתוך רצון לתת הזדמנות ליוצרים להתבטא ולהפתח לרעיונות שהם מביאים איתם. הפרטים בהמשך הרשומה

אחרי קולות קוראים נוספים, הזדמנויות ופסטיבלים לאנימציה תוכלו לעקוב בדף הפייסבוק "פסטיבלי אנימציה":
https://www.facebook.com/groups/104810612950893/?fref=ts

מומלץ גם לעקוב בדפי האיגודים השונים:
איגוד מקצועות האנימציה: https://www.facebook.com/groups/animationunion/?fref=ts
ובאתרים הנדיבים שלהם.


על אנימרקט, מתוך האתר של היוזמה:

ANIMARKET הינו שוק הקופרודוקציות לאנימציה הראשון בארץ, ומטרתו יצירת מפגש בין יוצרי אנימציה ישראלים לקונים, ומשקיעים מחו"ל. השוק יתקיים בירושלים באוקטובר 20177, במהלכו יגיעו לארץ משקיעים זרים ממדינות אירופה וצפון אמריקה כדי ליצור שיתופי פעולה עם יוצרי אנימציה ישראלים.

להכנת היוצרים למפגש פורה בשוק בין לאומי באוקטובר 2017, תתקיים במהלך הקיץ חממת AniMarket לפיתוח פרויקטים באנימציה שיכולים להתאים לשוק הבין לאומי.

מטרת החממה היא פיתוח והתאמת הפרויקטים לשוק הקופרודוקציות: הבנת דרישות תוכן, הפקה והגשה למשקיעים וקניינים בחו"ל.

השנה יבחרו לחממה 8-10 פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח או הפקה, שילוו באופן אישי ע"י מנטורים מחו"ל, מרחוק (סקייפ ומיילים) ובסדנת אומן מרוכזת, שתערך במהלך חודש יולי. יוצרי הפרויקטים שיסיימו את החממה ישתתפו בפיצ'ינג ב 2017 AniMarket .

המסלול מיועד לסרטי אנימציה ישראליים: סרטים למבוגרים - פיצ'רים , סרטים קצרים, וסדרות טלוויזיה או רשת למבוגרים או למתבגרים , וכן סרטים היברידיים*, הנמצאים בשלבי פיתוח או הפקה, המתאימים להשקעה וקופרודוקציה בין לאומית.

למשתתפי החממה יתאפשר להציג את הפרויקטים באירוע הפיצ'ינג ובפגישות אישיות באירוע בשוק קופרודוקציות האנימציה הראשון- AniMarket, שיתקיים באוקטובר בירושלים.

לכל המגישים שעברו את שלב א' בהגשה תינתן אפשרות לפגישה עם משקיעים במסגרת פגישות 1X1 .

מוזמנים להגיש בתי סטודיו לאנימציה, במאי אנימציה, אנימטורים ומפיקי אנימציה ישראליים, בעלי ניסיון של 5 שנים לפחות בשוק,כיוצרים או בתפקידים משמעותיים בהפקות, שהוקרנו בפסטיבלים, קולנוע או טלוויזיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ליעל במייל animarket@copro.co.il

לקול הקורא לחץ כאן

לפרטים על החממה לחץ כאן

להנחיות ותקנון לחץ כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאמרי וידאו מומלצים 2017

מאמרי הוידאו של 2017! איזה כיף זה מאמרי וידאו. למה לכתוב על קולנוע אם אפשר להסביר ולהדגים באותו הזמן? אמנם השנה נסגר אחד הערוצים הבולטים שעסקו במאמרי וידאו קולנועיים "Every frame a painting" אך הוא השאיר אחריו ערוצים מקבילים טובים לא פחות. הנה כמה מאמרי שעשו לי את השנה. אני לא מצפה שתוכלו לראות את כולם ולכן תמצתתי את נושאי הסרטונים כדי שתוכלו לבחור בעצמכם.
נתחיל בדן הרמון, אולי אישיות השנה. אמנם ריק ומורטי איתנו כבר זמן מה אבל התסריטאי והיוצר הזה מהווה מופת לאדם שגם כותב קומדיות מצוינות ופרועות וגם לא מטריד מינית! מעבר לזה יש לו הבנה מעמיקה בסטוריטלינג, אפיון דמויות ומסע הגיבור, הבנה שבאה לידי ביטוי בסרטונים אלו. למעמיקים כדאי לשוטט גם כאן: http://channel101.wikia.com/wiki/Dan_Harmon כמות גדולה של הרצאות התקיימו בישראל השנה על הסדרה במקומות שונים ובהקשרים שונים מפנטזיה ועד כלכלה עד שלפעמים נדמה שזו אינה סדרה אלא חומר לעבודות סמנריוניות.


אחד המקורות הפוריים בנושאי קולנוע ברשת, אתר NOFILMSCHOOL (כי כשיש רשת מי צריך ללמוד קולנוע? כביכול), סוקר את מאמרי הוידאו שהוא אהב השנה: http…

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:

ההשפעות על קאפהד:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. …

- SCORPION DAGGER - קליפ חדש וגיפים פארודיים על אמנות הרנסנס

"אנשים מצלמים זה את זה כדי להוכיח שהם באמת קיימים."

זה זמן מה ש SCORPION DAGGER (ג'יימס קאר) מוציא ממים וגיפים הזויים המבוססים על ציורים קלאסיים.
עכשיו גם בקליפ חדש ומוצלח מאוד של THE DIG:


אתר היוצר עם כמויות של גיפים: http://www.scorpiondagger.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/jameskerrscorpiondagger







סצנות שלא תראו: חדי קרן.





למה באמת אין חדי קרן?

דרדסים- הכפר האבוד או: דרדסית בעמק פדלחוש

מחשבה בעקבות "דרדסים- הכפר האבוד" 2017
דרדסית היא אולי החולשה הגדולה ביותר של מותג הדרדסים. היא סמל לתוכן לילדים שבו הגיבורים הם גברים בעלי תכונות עשירות ומגוונות ודמות נשית גנרית. מלבד להיות נקבה, אין לה באמת אישיות אופינת. לכאורה.
הדבר הנכון ביותר הוא כשנותנים לך דרדס לעשות ממנו דרדסלימונדה. ולכן היוצרים של הסרט קפצו למים והציגו את השאלה בגלוי בתחילת הסרט החדש: מה האופי של דרדסית, מעבר להיותה "לא בן"? זוהי נקודת המוצא של הסרט שבעקבותיו דרדסית יוצאת למסע גילוי של הצדדים השונים באישיותה.
זוהי החלטה הגיונית מאוד כי היא עונה על שני צרכים: גם מצילה מותג מהמיזוגניה הסמויה שלו וגם פותחת את עצמה בפני קהל יעד חדש של צרכניות שרוצות בובות וצעצועים עם מיתוג לבנות.

*ההמשך מכיל ספוילר*
בסרט, דרדסית מגלה כפר סודי שבו כולן דרדסים נשים. הן בעלות תכונות מגוונות אך נראות כקהילה שבטית, פראית, כמעט פרימיטיבית בייצוג שלה. הקהילה הזו מנוהלת על ידי ערבה, סוג של דרדס-אמא רק חסרת אישיות. העניין הוא שלא רק שחברת הדרדסיות היא על טהרת הנשים, אלא שהן לא יודעות בכלל מהו דרדס בן. המפגש הזה בין…