ירח מודבק- קליפ ישראלי של ברי סחרוף



שיר חדש של ברי סחרוף זכה לקליפ מיוחד שיוצא תחת ידו של המאייר (מרצה לאיור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל וראש מחלקת תקשורת חזותית במנשר) עמית טריינין. עמית צייר על מדבקות משרדיות שהחלו גם לנוע בשילוב של פיקסלציה, אפטר ופלאש. העבודה על הקליפ זכתה גם לתערוכה במסגרת שבוע האיור 2016.
על ביומי הקליפ: תום קוריס.

עמית מספר על הקליפ:
"איך הכל התחיל? איור על מדבקות התחיל לגמרי במקרה. לפני כשש שנים עברתי פריצת דיסק שחייבה אותי לשכב על הרצפה בסלון הבית במשך למעלה מחודשיים. בשלב מסוים התחלתי להשתעמם וחיפשתי לצייר על משהו. ליד איפה ששכבתי עמדה כוננית קטנה שבמגירה התחתונה שלה שכבה ערמה של מדבקות לבנות ישנות וטושים צבעוניים . לקחתי את זה והתחלתי לצייר. בהתחלה ציירתי סדרות של פרצופים, עצים, בתים ועוד ועוד, גיליתי שזה כייף , מרגיע ועוזר בהחלמה . שבועות לאחר מכן, בעצת האורתופד, שהנחה אותי לסחוב רק דברים קלים על הגב,- המדבקות והטושים היו הדבר היחידי אותו סחבתי בתיק על גבי- הן לא שוקלות הרבה ואפשר לקחת אותם לכל מקום. בקיצור- התמסרתי לאובססיה, ובמשך כחצי שנה ציירתי רק על מדבקות.
חמש וחצי שנים אח"כ, התבקשתי לאייר מפה של רחובות תל אביב עבור עיריית תל אביב לפרויקט BOOK ON MAPS . בפרויקט הזה החלטתי לחזור לאייר על המדבקות עם טושים צבעוניים, במהלך העבודה הסיזיפית נרתמו בני המשפחה לצבוע ולצייר על המדבקות ואת תהליך העבודה פרסמתי ברשתות החברתיות וכך קיבלתי הצעה מנענע דיסק לאייר קליפ לשיר "ירח" של ברי סחרוף. מובן שנדלקתי על האתגר רק שבחיי לא עשיתי אנימציה כלשהי ,שלא לאמר קליפ , ולעבודה גויסו עוד אנימטורים נוספים שביחד עמלנו על יצירתו של הקליפ שעשוי מאלפי מדבקות לבנות. בקליפ ביקשתי לתאר סיפור המחבר בין המילים הקלאסיות של נתן אלתרמן והעיבוד של ברי סחרוף מתאר עיר חשוכה וכאוטית נטולת ירח, שבזכות יוזמה של אבא אחד המחליט לעזור לבנו המודאג מחסרונו של הירח , הוא עולה על אופניו ונוסע להחזיר את הירח, הסדר והצבע לעיר."
קרדיטים:
איור, תסריט ובניית קונספט: עמית טריינין
בימוי, צילום ועריכה: תום קוריס
עריכה: עמיחי ביקובסקי
בימוי ואנימציה: אדווה מרקוביץ
עוזרת הפקה: דניאל קפלן

השיר "ירח" מופיע בספרו הראשון של נתן אלתרמן - כוכבים בחוץ - שירים













תגובות