זוכי אסיף 2016 ונימוקי השופטים

אנימיקס נגמר ואיתו אסיף. ולהלן הזוכים בקטגוריות השונות:

אסיף 2016 נימוקי השופטים –

פרס גרוס

פרס יורם גרוס 2016 מוענק לדניאלה שרר על עבודתה כיוצרת סרטי אנימציה עצמאית ומאיירת, הנוגעת בנושאים חמקמקים וכואבים של ילדות, ניתוק וזרות, ועושה זאת בשפה קולנועית איורית ייחודית לה בה דימוי זורם לתוך דימוי, והעמדה קודמת מתגנבת לתוך העמדה חדשה ומאירה אותה באור המגלה, ללא מילים, משהו נוסף על הסיטואציה. עבודותיה של דניאלה מתאפיינות בדיוק רעיוני, המותיר מקום גם למשחק ביחס לטקסט של מספר – רבות מעבודותיה מתייחסות לטקסט המסופר באופן המזכיר דיאלוג לא איור שלו, אלא הרהור אודותיו – ותשובה לו.

הפרס ניתן לדניאלה כעידוד ליצירה עצמאית, על מנת שתמשיך לפתח את הסגנון הייחודי לה, ותיצור סרטים נוספים.


קטגוריית סרטים עצמאיים

מועמדים:
שוק/ דותן מורנו
לילי/ חני דומבה ותום קוריס
מכתוב/ מעיין אנגלמן לבית אבי חי
מחפש אותם. - Neko Productions לבית אבי חי
- Animetzba Lettersproject / פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון שוק/ דותן מורנו –

גדולתו של הסרט הוא בהצלחתו להעביר לצופה מציאות מקומית מובהקת באמצעים ויזואליים רזים, קווי עפרון גסים ורוטטים משרטטים עולם עשיר בלי להזדקק לצבעים, אותם הצופה משלים בדמיונו, בעזרתם של קולות הדמויות, רעשי הרקע והתיאורים העשירים.
דותן מורנו מצליח לטפל בנושאים לא קלים כמו פריפריה, מזרחיות, עוני וזהות בלי ליפול למלכודות של בנאליה בייצוג ובעיצוב. הסרט, שמבוסס על סיפור של סמי ברדוגו, לוקח אותנו למסע אינטימי בחייהם של בן ואם, תוך טיפול בדמויות בכבוד ובעדינות, במחוות גופניות, הבעות פנים וקולות מדויקים, עשירים וחמים.
מתוך העולם הויזואלי הדל של השיכון הישראלי, מצליח דותן לדלות פרטים עשירים ולהגיש לנו מכלול שכולו מלא אהבה, כמיהה וגעגוע לנוף אנושי שלמרות הסיפור האישי, מצליח לגעת בצופה, להכניס אותו לעולם חברתי ותרבותי אותנטי ולעמת אותו אתו בלי להטיף ובלי להתריס. הסרט פשוט עוטף את הצופה ומשאיר לו את מלאכת הפיענוח.



מועמד מעניין: אנימאצבע של שרון גזית


קטגוריית קליפים

מועמדים:
- מעגלים/ אורי לוטן ויואב שטיבלמן
- נבל/ שחף רם
- באותו גל/ סוהיני טל
- בים בם בום/ פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון 'מעגלים'/ אורי לוטן ויואב שטיבלמן -

"מעגלים" הוא תוצר מרהיב עין של עבודת צוות מעולה וניכר שנעשה בהקפדה ובאהבה גדולה. מהסיפור למלאכת העיצוב, החומריות והקומפוזיטינג, יוצרי הקליפ מציבים רף גבוה לא רק לעשייה המקומית אלא ליצירה אנימטיבית בכללותה.



פרס שני 'נבל'/ שחף רם

קטגוריית סרטים מוזמנים ומסחריים

מועמדים:

- תשע נשמות/ ניר וגלי
- OurDesign / סטודיו פוינק
- IEA / פיל אנימציה בע"מ
- לילה לבן 2016 / נעמה צרפתי ונדיה גוביזקנסקי
- לכיתה/ סטודיו דוב אברמסון
- פרומו לאח הגדול/ יובל ומרב נתן, יפתח חוצב

מקום ראשון מפוצל

מקום ראשון לסרט מוזמן שאינו שיווקי תשע נשמות/ ניר וגלי – "ניר וגלי" מצליחים לשמור על אותן איכויות ייחודיות שסללו את דרכם אל מסך הטלוויזיה הישראלי כתיבה מושחזת, תזמון קומי מדויק ואוזן רגישה לניואנסים ישראליים שהופכים את "תשע נשמות" לסדרה מצחיקה, חריפה, ובעיקר מקומית מאוד.

מקום ראשון לסרט מוזמן שיווקי - Our Design / סטודיו פוינק
בתוך שדה צפוף של סרטוני פרסום מונפשים מצליח Our Design להתבלט במצוינותו ובקפדנותו הבימוי פשוט וחכם, האנימציה מסוגננת ושובת לב, ומעל הכל עומד עיצוב עשיר, בעל טביעת אצבע ייחודית ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

ציון לשבח על איכות אמנותית לילה לבן/ נעמה צרפתי ונדיה דוביז'נסקי - שילוב של מחול ומוזיקה עם צבעוניות פנדה זרחנית יוצרים עבודה חושנית ומרהיבה. באמצעות טכניקה ידנית "קלאסית", היוצרות מצליחות להפיח חיים חדשים באייקונים תל אביבים מוכרים.




תשע נשמות באתר מאקו: http://www.mako.co.il/tv-erez-nehederet/season13-nine-souls/Video-438c1e20143c451006.htm 

חביב הקהל:

קטגוריית סרטי ילדים

מועמדים:

- כשאהיה גדול/ אדיק מיטגרץ, קבוצת מדיה הופ!
- צ'וקומוקו/ מוטי זיגמן, קבוצת מדיה הופ!
- זאק וקוואק, העונה השניה/ Candy Bear Productions, QQD Ltd.
- רוזלינד פרנקלין/ פיצ'יפויי הפקות אנימציה
- שפינוזה/ פיצ'יפויי הפקות אנימציה

מקום ראשון 'כשאהיה גדול' אדיק מיטגרץ, קבוצת מדיה הופ! – –
בעזרת קו ילדותי ומשובב לב, מצליח אדיק מיטגרץ להמחיש בדיוק ובקסם רב את משאלת הלב הכה מוכרת של כל ילד וילד להיות גדול ועל הדרך מזכיר לכולנו כמה ולמה אנחנו כל כך אוהבים אנימציה. - 





ציון לשבח על עיצוב ושפה חזותית רוזלינד פרנקלין/ פיצ'יפויי -
מלבד לספר את סיפורה הפרטי של המדענית, הסרט 'רוזלינד פרנקלין' נוגע בנושא חשוב ביותר הדרת -נשים מהמרחב המדעי והקושי עמו מתמודדות אלו מהן שבוחרות להימצא בו כנגד הסיכויים. הוא מטפל בשני פנים אלו ברגישות רבה ובחן יוצא דופן, ומצליח להיות רלוונטי גם לצופים צעירים מבלי להתפשר על סגנונו הוויזואלי הייחודי.
לאור זאת מצאנו לנכון להעניק לו ציון לשבח על עיצוב ושפה חזותית.


סרטי סטודנטים

מועמדים:

- אני בילי/ משה גלבוע, בצלאל
- פוצי המעופף/ עידו בהר, בצלאל
- מקק/ יונתן השילוני, ספיר
- Lou's Cruise / טל הירשנזון, שנקר
- במילים אחרות/ טל קנטור, בצלאל
- Patterns / שחר דיוויס, בצלאל

מקום ראשון 'פוצי המעופף'/ עידו בהר -
לגרום לצופה להזדהות עם דמויות ולהתרגש עד עמקי נשמתו, זה לא דבר של מה בכך, בטח כשמדובר בסרט סטודנטים. בסרט הזה, האנימציה והמשחק המדויקים יוצרים הזדהות עמוקה עם הדמויות, שגורמת לצופה להתרגש. עם עבודת הסאונד המוצלחת, הבימוי המדויק והעיצוב הייחודי, מצליח היוצר לספר סיפור עמוק וטעון רגשית ולייצר סרט יוצא דופן, מרגש ונוגע ללב .


מקום שני 'במילים אחרות'/ טל קנטור -

סרט מרגש ואנושי, המצטייר כמו שיר לפני הצופה. התסריט המדויק יחד עם השפה האנימטיבית המקורית והמינימליסטית, מצליחים ללכוד את מהותו של זיכרון נבנה, מתפרק, ומתנגן במוחנו בלי סוף - . על כך נוסף גם הבימוי הרגיש ועבודת הסאונד הנפלאה, התורמים ליצירת חוויה שלמה ומהפנטת .


ציון לשבח על וירטואוזיות קולנועית מקק/ יונתן השילוני -

ציון לשבח מוענק לסרט "מקק" עבור וירטואוזיות קולנועית המתבטאת בבימוי מוקפד, עריכה אפקטיבית,
משחק שובה לב של הדמויות ופסקול עשוי ביד אמן.



אחד המועמדים המעניינים Lou's Cruise / טל הירשנזון, שנקר:

תגובות