דיאלוג עם הבעלים של דיאלוג עם הכלבה

"דיאלוג עם הכלבה", שהתחיל כטור טקסטואלי בפייסבוק, קיבל לאחרונה גרסה מונפשת שנעשתה על ידי היוצר, האנימטור אופיר ששון. התוצאה היא סדרת רשת עצמאית ומצויינת.

דף הפייסבוק של דיאלוג עם הכלבה
רשומה נוספת על אופיר ששון ויצירותיו

הפרקים כולם:



מי אתה ואיך הגעת מאנימציה לכתיבה ובחזרה לאנימציה, זה היה התכנון מראש?


בדיאלוג עם הכלבה לא תוכנן שום דבר עד שלב מאוחר, כך גם עם הסידרה. אני אנימטור במקצועי, שעם השנים יותר ויותר נשאב לכתיבה על פני האנימציה עצמה. עם הזמן אנימציה נהיתה כלי מופשט יותר ויותר כדי לספר סיפור. זה לא התחיל כך, אבל זה מה שמסב לי הכי הרבה אושר וגאווה, לנסות לספר סיפור טוב, ואולי להצליח, והצורה צריכה להתאים אליו. הסידרה הגיעה משום תוכנית טלוויזיה בה זה היה אמור להיות פינה דלת תקציב. ניסיתי ליצור משהו שאוכל להפיק בשלושה ימי עבודה מקסימום, כך שהאנימציה היתה צריכה להיות מוגבלת במידה רבה, מבלי שזה יפגע אלא יוסיף, וזה אפשרי. זה היה אמור לפנות לקהל אחר, חדש, ובהתאמה נהיה מבוסס הומור ויזואלי, שונה מהדיאלוג. כאשר זה לא יצא לפועל מסיבות שאינן קשורות לתוכן ואינן ברורות, החלטתי בכל זאת לשחרר את הסידרה עצמאית ברשת. כעת אין תוכנית מלבד השאיפה כן לתרגם את עשיית הסידרה לפרנסה.
1. האם יש קיום ל"דיאלוג עם" מחוץ לפייסבוק? איך היית מתאר את החיים כיוצר אינטרנטי ואת סוג היצירה הזה?

כרגע לדיאלוג יש עמוד מוצרים, ועמוד פטרון לתמיכה. היה גם אתר כושל שלא נועד להצלחה. מלבד זאת זהו העמוד עצמו בלבד. ישנם תומכים נפלאים ואף כמה תורמים קבועים. כרגע זה בגדר תחביב שתופס יותר ויותר מקום בי, וברור לי שזה מה שארצה לעשות בשביל הנפש ובשביל אוכל, לכן מחפש דרכים להשתפר לגוון ולשנות כדי שזה יוכל לעבוד.
3. נראה שלא פשוט לתרגם את הדף לאנימציה. פתאום הכלב מסויים והאדם מסויים. זה לא משהו שחששת ממנו? (היוצר של קלווין והוב אמר שהוא לא רוצה לשמוע את הקול של קלווין ולכן זה לא הונפש מעולם.)
לא היתה שום דרך לתרגם את דיאלוג לסידרה מבלי שמיהו ומשהו ייפגע בדרך. היו חייבות להתבצע בחירות – עיצוב, קולות – ולהתחייב לזה. כל עוד זה היה אמור להיות משודר לקהל חדש, חששתי פחות. עכשיו שזה מופץ דווקא כן בעמוד הדיאלוג, ציפיתי להערות ולאכזבות, וקיוויתי שלאט לאט הדבר החדש והשונה יתקבל, אם יהיה טוב בפני עצמו. אני מאמין שכשזה טוב, זה מתקבל טוב ללא קשר לדיאלוגים, וזה כך עם פרקים מסויימים. יש מקום לשפר, ואני עובד על כך.
חתולה, אגב, כפי שנראה עכשיו, לא תקבל קול. יש דברים שבלתי אפשרי לתרגם לסידרה, ובחירת קול לחתולה תהיה כמו הפולמוס על בחירת הקול לאלוהים בנסיך מצריים
4. האם יצירה ברשת יכולה להיות רווחית או לפחות מתגמלת באיזושהי צורה?

כרגע רווחית בצורה מועטה, ומתגמלת בצורה המקסימלית שחוויתי בחיי כיוצר. מדובר בדברים שלי שעל ליבי שחשופים לכל וזה מפחיד ונפלא. התגובות כל כך נפלאות לעתים שזה מרגש כל פעם מחדש. דיונים, עולמות דמיוניים שמקבלים חיים. לצערי משום בעיות בחיווט המוחי, אני שוכח את הטוב תוך כמה רגעים, זה עוזר להמשיך ליצור בלי הפסקה וגם למטפלים שלי
4. מה הלאה?
כרגע משפר את הסידרה, אחד החלומות הינו שהסידרה תירכש בצורה שתאפשר עבודה חלקית או אף מלאה עליה, חלום אחר הוא הוצאת ספר דיאלוגים, וככלל הייתי מאושר לכתוב תכנים גם במסגרות אחרות, זה מסב לי הנאה גדולה. הדיאלוגים הכתובים לא עתידים להעלם בשום צורה כל עוד אני נהנה וסובל.
מלבד זאת ממשיך לפעול בלי לחשוב.

תגובות