Anna O - סרט הגמר של רתם יראקצי, בצלאל 2014



האתר של רתם: http://www.rotemyarakchi.com/ 
דף הסרט: https://www.facebook.com/rotemyar4/


זהו סרט הגמר של רתם שעלה עכשיו לרשת והנה מעט מתהליכי העבודה של רתם:

"הסרט 'Anna O' הוא סרט שמתאר את עולמה הפנימי של אם טרייה וחרדתית בשם אנה. במהלך הסרט החרדה של אנה מתחילה להופיע לראשונה כטיפת מים אחת ריאליסטית הנופלת מהתיקרה ומהר מאוד הופכת לטפטוף רציני המתעצם לגשם ולשיטפון שסוחף את אנה ובתה בסערת רגשות ומפריד אותן זו מידי זו בביתן. אנה החרדתית לא מצליחה לייצר את ההפרדה שבין טפטוף המים האמיתי לבין סערת הגשם הדמיונית אשר יצרה לעצמה והשתלטה עליה עד לאבדן שיקול דעת.

בשנת 2013 בגיל 26 החלו להיווצר בי מחשבות על הורות. לראשונה בחיי הרגשתי הרגשה פיזית לא מוסברת שאני מוכנה להיות אמא. ההתעסקות במחשבות האלו הובילו אותי לשאלה "איזו מן אמא אהיה". האם אהיה אמא אחרת מאמא שלי? האם החרדות והלחץ של נשים במשפחה שלי יעברו גם אלי? האם אהיה אמא טובה? האם אהיה חכמה? מגניבה? דאגנית? חרדתית? האם אצליח לשחרר?

בשנה ד' בבצלאל נדרש מאיתנו ליצור סרט גמר, אני כתבתי סיפור הסיפור היה על 2 אנשים שתקועים על רפסודה קטנה בלב ים. ניסיתי לדמיין את עצמי תקועה על רפסודה. אני באמצע שום מקום לבד על רפסודה. זה היה מפחיד אבל נסבל, אחרכך דימיינתי מה היה קורה אם הייתה לי בת על הרפסודה, שאני, הדמות היחידה שיכולה לטפל ביצור חסר האונים שהבאתי לעולם. כל העניין הכניס אותי לחרדות, קיבלתי את התשובה שהכי חששתי ממנה לשאלה איזו מן אמא אני אהיה. אני הולכת להיות אמא חרדתית. בהתחלה החלטתי לזרום עם זה על מנת לטפל בבעיה, הגרסאות המוקדמות של הסרט היו קודרות יותר ואובדניות יותר, אבל עם תהליך העבודה וההתיעצויות והתמיכה מהסביבה, התוצר הסופי הגיע לכדי סרט שהכניס אותי לפרופורציות וציפיה להורות וגם עזר להתמודד עם החרדות מפני ההורות."















תגובות