שלג חם של אירה אלשנסקי. בצלאל 2014




"שלג חם" הוא סרט הגמר של אירה אלשנסקי, בצלאל 2014 ואחד האהובים עליי מבין סרטי הגמר הישראלים של השנה שעברה.
ראיון מלא איתה ועוד על סרטי חימר, תוכלו לקרוא ב"מונפש": http://moonfash.com/archives/1217

אירה עלתה ארצה ממוסקבה ישר ללימודים בבצלאל והסרט שלה הוא דיאלוג רווי געגועים לילדות.
שוחחתי מעט עם אירה לגבי הסרט ומה שהכי הפתיע אותי הוא שמבחינתה הסרט לא עוסק בעליה בכלל.
התחושה שלי הייתה, על סמך שם הסרט, שהסרט מציג פער דורות בהתמודדות עם עליה. ילדה ואביה שעלו ארצה ומתבוננים בחלון בגעגועים לשלג, געגועים ל"שם" כשכל אחד חווה את שם כמשהו אחר.
בעולם המסמנים שלי "מלפפון חמוץ" הוא מאוד "ישראלי" וזה הוביל אותי כנראה לקריאה לא נכונה של הסרט. מבחינתה של אירה הסרט פשוט מבטא אהבה וגעגועים לילדות.

הנה סצינה מהסרט "הדקדוק הפנימי" על פי דוד גרוסמן. פה ניתן לראות את הילד מתעמת עם אביו שחווה קשיי הטמעות בארץ.
אבל, כאמור, זה הכל בראש שלי.


אפרופו "הזה של המלח": תרגיל שנה ג ממנשר של שיר קנובלר:


אלה עבודות נוספות של אירה:




תגובות