ינון לן, ניו-יורק פוטוריסטית

ינון לן, אנימטור ישראלי, יצר את הסרטון הנסיוני הזה בניו-יורק. בסרטון הוא מחבר תמונות שונות שמבוססות על דימוי קבוע לכדי רצף. הזרם הפוטוריסטי באמנות התבונן כך על העולם לא פעם. נסיון לחפש מאחורי תופעות שונות את הקבוע. אנשים מתחלפים, מכוניות עוברות אבל בעצם מאחורי כל זה מסתתרת ישות אחת קוהורנטית.
השם של הסרט מאוד יפה. STILL. כלומר נייח, סטטי, וגם "תמונה אחת" (סטיל). כאילו הוא אומר "אין פה באמת תנועה. זה אוסף של תמונות סטטיות. הכל בראש שלכם."
וככה זה באמת באנימציה.
הכל בראש שלנו.



ינון עובד כבר מעל 6 שנים בתור אפטריסט/קומפוזיטור:
"אני אוהב מאוד איור, קולנוע, אנימציה, צילום סטילס וצילום וידאו וכל שילוב שאפשר ליצור ביניהם בשביל לספר סיפורים בצורה מעניינת. אני חושב שהדברים שאני הכי אוהב שעשיתי במסגרת הלימודים או במסגרת העבודה הם דברים שעושים הכלאות של הדברים האלו - סרט לייב אקשן עם קטע סטופ בתוכו, סרטוני מושן גרפיקס באפטר אבל עם לוק סטופ מושני של נייר, וגם הסרטון האחרון שהוא משהו באמצע בין צילום סטילס, לסטופ מושן לוידאו מצולם.
החלום האולטימטיבי שלי הוא פשוט ליצור באחד המדיומים האלו או בכולם - לביים סרטי אנימציה, סרטי לייב אקשן ולאייר על סמך רעיונות שיש לי ושאני רוצה להוציא החוצה."

והנה אנימטור אחר, ג'ף שר, שעושה משחק דומה אבל עם עלים. ממש יפה.

הנה עוד סרט יפה של ג'ף: WHITE OUT. משחקים בשלג מצויירים על ניירות שונים. וגם פה יש תחושה שמעבר לחויה הסוביקטיבית של שלג, יש בו משהו מאחד. הלבן הגדול עוטף את האנושות.


עוד על פוטוריזם כתבתי פה: http://shulyathakosem.blogspot.co.il/2012/05/blog-post_03.html

תגובות