הארט של 'קורליין' וסטודיו לייקה


כמה מילים על קורליין. זהו סרט של סטודיו לייקה על פי ספר של ניל גיימן. זהו סרט שאפתני מאוד שבאופן דומה לסרטי סטופמושן אחרים כמו "הסיוט שלפני חג המולד", "פרנקנוויני" ו"ג'יימס והאפרסק הענק", מרשה לעצמו לעסוק בחומרים אפלים יחסית לסרט המיועד לכל המשפחה.
לצערי, הסטודיו הזה עושה עבודה מדהימה ויזואלית ואנימטיבית אך תמיד לא מצליח להיות מושלם מבחינת חויה רגשית. בכל סרט אני מרגיש שמשהו בסיפור ובהתפתחות הדמויות לא מצליח להבשיל לגמרי לכדי חויה סוחפת ואמינה. אולי "פרנורמן", סרטם האחרון, הכי התקרב לזה. ובקרוב ייצא סרטם החדש: "טרולי הקופסאות" ואולי נראה שם משהו חדש.

הסיפור של קורליין מספר על ילדה המגיעה עם אביה ואמה הלא-הכי-פנויים לבית חדש שלו שכנים מוזרים. במהרה מגלה קורליין שהבית קיים גם ביקום מקביל בו הכל מאוד דומה למציאות ומאוד שונה. עולם צבעוני יותר, פנטסטי יותר אך עם סוד אפל בקרבו.
המסר של הסרט, אם אפשר לומר, הוא מאוד ישיר: העולם ה"אמיתי" טוב על העולם האחר מעצם זה שהוא אמיתי. היקום הפנטסטי הוא קליפה של שקר. כמעט ניתן לומר שזהו סרט קבלי. העולם האחר הוא אחר במהותו. עיקר כוחו בזה שהוא אחר. האמא האחרת היא טובה יותר בעיקר כי היא לא אמא שלך. והדלת אל העולם האחר היא קסומה מעצם זה שהיא קיימת כאופציה לבריחה מהחיים הנוכחיים על עליבותם.
אולי כאן גם טמונה חולשת הסרט מבחינתי, הגילוי כי העולם האחר הוא שקרי לא משאיר פתח לתקווה כמעט. הפער בין העולמות הוא כה מוחלט עד שקורליין חוזרת לעולם הרגיל כמעט ללא שינוי. הוריה המנוכרים לא השתנו, שכניה לא השתנו, וגם היא לא ממש השתנתה. אולי למדה להעריך את העובדה שלמרות שהוריה לא מתייחסים אליה, לפחות הם לא רוצים לאכול אותה.
גם זו נחמה.
***
בהמשך הרשומה תמצאו ארט של הסרט ומאחורי הקלעים. כדאי מאוד לעקוב אחרי שני ארטיסטים מיוחדים ומוכשרים שתרמו לסרט. ג'ון קלאסןכתבתי עליו כבר) ושיין פיגמור הנפלא.

עוד ארט של קורליין תמצאו פה:
http://livlily.blogspot.co.il/2011/05/coraline-2009-concept-art-menu.html  ופה: http://www.pinterest.com/bixorama/art-of-coraline/

אך לפני הארט: סיור קצר בסטודיו לייקה LAIKA:




זהו סרטון על פרנורמן אמנם, אבל מראה כמה עבודה נדרשת לייצר אובייקט קטנטן מתוך סרט סטופמושן. במקרה הזה, מנורה:






לחצו על התמונות להגדלה:









































































































http://www.froghatstudios.com/art/coraline

תגובות