על תיקון עולם וסרטוני זכויות אדם באנימציה.

בהתחלה רציתי לקרוא לרשומה "זכויות אדם" אבל אני חושב שקשה להפריד בין זכויות אדם לתיקון עולם. לי אישית צמד המילים "זכויות אדם" לא עושה טוב. לא רק בגלל שפעמים רבות הוא משמש לרווח פוליטי יותר מאשר לחיפוש פתרונות אמיתיים אלא בגלל שהוא מדבר על "זכויות" כבסיס מוסרי ולא על חובתו של האדם לא לפגוע ולסייע לחלש. כאילו אנחנו מצפים שאיזו אמת משפטית של זכויות תפרוש חסותה על הכאב האנושי הקיים בעולם.

לא קל לי עם הסרטים. כמדינה שזוכה לביקורת מופרזת שקרית ומניפולטיבית על ידי גופים משומנים המניפים את דגל זכויות האדם התרגלתי לקחת את הנושא בערבון מוגבל. אבל עם זאת, אי אפשר לתת לחשדנות זו להוביל לקהות רגשות כלפי העוולות האמיתיים שמתחוללים בכל רגע.

הסרטים שלפניכם מנסים לתקן עוולות. חלקם עוסקים בחלוקת המשאבים העולמית, חלקם בסחר בנשים וחלקם בהוצאות להורג. וכמו שאמרה פעם מרצה לקולנוע שהציגה לנו את "וידאודרום", לא באנו בשביל להנות.

סדרת סרטונים של מאיירים למען השלום "Cartooning for peace" שעוסקים בסוגיות גלובליות מגוונות:


לא הבנתי את הסרט הזה...




זה נהדר:


מסע מסוכן. על סחר בנשים.


"A Dangerous Journey (אשר מומן בחלקו על ידי Comic Relief) מציג את סיפורן האמיתי של רוז וגרייס, שניצלו מתעשיית הסחר בנשים. מטרת הסרט היא לעורר מודעות כללית לנושא, ובעיקר להזהיר נשים צעירות שעלולות להפוך לקורבן הבא של תעשיית המין. הסרט שם דגש מיוחד על הטכניקות השונות בהן נוקטים הסוחרים על מנת לפתות נשים ונערות אל תוך עולם הסחר במין.

A Dangerous Journey הוא חלק מגוף העבודה של חברת Animage, שבשנים האחרונות יוצרת סרטים שחוקרים וחושפים פשעים שנעשים כנגד נשים ברחבי העולם. סרטים קודמים של החברה הוצגו במדינות רבות, זכו בפרסים רבים ועזרו ליצור שינוי אמיתי ולקדם באופן משמעותי את הפעילות למיגור התופעות הללו.

שלושה סרטונים מרשימים של אמנסטי:


סרט שנוי במחלוקת (ביני לבין עצמי, כמובן) על הוצאות להורג. מדובר במאמץ גדול של ארגוני זכויות אדם כדי להגן על רוצחים. אני אישית מתנגד להוצאות להורג אבל עדיין ההשקעה נראית לי מעט לא פרופורציונלית.


50 שנה לאמנסטי.


ונסיים בשכנים שלנו מצפון שטובחים זה בזה ועדיין הסוף לא נראה:

תגובות