דלג לתוכן הראשי

TEDed באנימציה (גם) ישראלית


מכירים את TED? אתר ללא מטרות רווח עם כנסים וסרטונים של הרצאות קצרות ומעוררות השראה בכל נושא שבעולם כדי להרבות ידע והשראה? אז יש להם תוכנית לאנימטורים. כן. זהו שיתוף פעולה בין טד לאנימטורים מכל העולם. קוראים לזה TED-ED וניתן לנסות לעבוד מולם כאן: http://ed.ted.com/get_involved
TEDED, ערוץ יוטיוב: http://www.youtube.com/user/TEDEducation/videos

הנה שני אנימטורים ישראלים שכבר יוצרים עבורם, נדב ארבל ואבי עופר:

נדב ארבל (שהוא גם חבר שלי! תזמינו אצלו סרטונים! הוא אנימטור מצויין ואדם טוב גם!) עשה להם כבר כמה סרטים והנה הם לפניכם. (עיצוב מורן ברק). בהמשך הרשומה נדב כותב על העבודה מולם ונותן הצצה לעבודה מול לקוח מחו"ל.

המירוץ לחלל

ערפדים


וגם זה שלו, "מלון הפרדוקס הנצחי". עיצוב: יוני בועז:


שווריל 2013 של נדב:



את אחד הסרטים הטובים של טד כבר העליתי בעבר, מסע הגיבור, על הסיפור הבסיסי מאחורי כל סיפור:

גם אבי עופר עשה להם סרטונים. כמו זה שעוסק בנושא חשוב: "איך בונים עולם דמיוני".

והתגברות על מיכשולים:


נדב על העבודה מול TED:
אז נראה לי שהגעתי לעבוד עם TED דרכך לא? אם זכור לי נכון אתה הצגת לי את הפרוייקט ויכול להיות אפילו שהמלצת עליי (יכול להיות שאני ממציא....)
אני זוכר שחששתי בהתחלה, בכל זאת זה לקוח מאוד גדול, ולא הייתי מורגל בעבודה מול גורמים מחו"ל אבל מהר מאוד התברר שהעבודה מולם מעולה. דבר ראשון, כמובן בלי להשמיץ את מה שקורה פה בביצה, יש הבדלי תרבות בשיח, מאוד מאוד מנומסים ומאוד מקצועיים. לוקח קצת זמן להתרגל לזה, למיילים הרשמיים, אני מוצא את עצמי מתלבט לא פעם האם לכתוב איזו הערה שפה בארץ לא הייתי חושב פעמיים לגבי להביע את דעתי עליה. זה פועל גם לטובה וגם לרעה, בסופו של דבר אני חייב לציין שאני מעדיף את החופשיות שקיימת פה ואני מאמין שזה גם סוג של יתרון שלנו כישראלים, הגישה הפתוחה יותר והדיבור הישיר שקיימים אצלנו פה באופן טבעי. אני מרגיש שאם זה נעשה במידה זה זוכה להערכה אצלם. 
יש גם הרגשה טובה לעבוד על משהו שקשור לחינוך ולהפצת ידע חינמית, זה תמיד מרענן להתאוורר קצת מהגופים העיסקיים והטון הפירסומי. עם זאת התשלום עבור הפרוייקטים לא מדהים, זה ארגון "ללא מטרות רווח" ולכן התקציב נמוך יחסית לגודל ההפקה - השיעורים די ארוכים, בממוצע יותר מ-5 דקות. מול זה עומדים ייתרונות של תשלום מסודר ובזמן ויש חופש מוחלט לגבי הארט והבימוי, כמעט אין הערות, הם מאפשרים לך לעשות מה שמתאים לך ומאוד מפרגנים. מה שבסופו של דבר הופך את העבודה יחסית למשתלמת (אין סבבי תיקונים) ובעיקר למהנה. נראה לי שזה גם מה שמושך את המעצבים הנהדרים שמסכימים לעבוד איתי על הפרוייקטים האלה, זה יוצר מקום בשביל כולנו לעשות דברים כמעט ללא תלות בלקוח. זה המקום כמובן לתת קרדיט למורן ברק וליוני בועז שהם כמובן שותפים מלאים לפרוייקטים שהפקנו עד עכשיו. 
סיימנו שלושה סרטים ואני מתחיל עכשיו עוד שניים. (אם יש מעצבים שרוצים לקחת חלק אשמח שיצרו קשר) זה עוד יתרון, זו עבודה יחסית קבועה, כל עוד אני רוצה יש פרוייקטים.
בונוס נוסף הוא חשיפה ענקית לקהל שלא הייתי מגיע אליו אחרת, יש לכל סרטון עשרות אלפי צפיות תוך ימים ספורים, הסרט שהוצאנו על ערפדים לכבוד ליל כל הקדושים מתקרב לחצי מיליון צפיות.
החשיפה מתחילה ליצור לסטודיו קצת קשרים עם גורמים בחו"ל, אין עדיין משהו שהבשיל לפרוייקטים חדשים אבל יש תהליכים שהתחילו.
אה...זהו.
אני ממליץ לכל מי שמתלבט, ללכת על זה, תגידו ש"נדב שלח אותכם..." :), רק צריך לבוא פחות בראש עסקי ורווחי ויותר כהזדמנות קצת להנות, לנסות דברים חדשים, לתרום קצת להפצת ידע בעולם ועל הדרך גם לקבל תשלום ונסיון בעבודה בעולם הגדול.
תהנו.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אנימציה ישראלית 2016 חלק א'

אני מתנצל. במשך זמן רב אספתי כמויות של אנימציה ישראלית משנת 2016 החולפת. רציתי לכתוב פוסט מסודר יחד עם מיטב 2016 הכללי אבל לא יצא. כדי לא לזרוק לפח את כל היצירות האלו אני מציג אותן פה. בלי הרבה מלל, ואפילו בלי רשימת קרדיטים (כי מדובר בהמון סרטונים). רוב הסרטים של סרטי סטודנטים, חלקם תרגילים ואפילו משנה א. יחד עם מעט מסחריים ועצמאיים תמצאו פה מאגר עשיר של השנה החולפת.
קצת בלאגן אבל... תהנו!

חלק ב' בקרוב...

נדיה דוביצ'נסקי ונעמה צרפתי בתשדיר אקספרימנטלי משובח ללילה לבן:


נזק וכאב, סלפסטיק של אביב שפטרו ואורן לזר

עדי שריר: אקזיסטנציאליזם


כמה יצירות יפות של אלכס קלקסבר:


מעגלים, קליפ שזכה להצלחה אדירה. יואב שטיבלמן, עובדיה בנישו ואורי לוטן


מרלן, סרט שנה ג' נהדר. גיל מקנניל, אדוה סנטו רונלי ישראל ותמיר אהרוני

תמר אודנהיימר


שירן בלינקוב


יואל הרצברג


שני יסמין


תרגיל רצף יפה עובד פורן


גם זה שלו ושל אורית אוגד: מיטה סתורה



שי גטזוף


עידו שפירא


חן וינר עם INNERVIEWS המצוין


סטופמושן סרטנים של דניאל הו,שיר פקמן ואלכס קלקסבר

עומר נורליאן


מעגל הילדים של דנה הדר


תמי ברנשטיין מציגה את עצמה לרגל …

DEER FLOWER סרט סטופמושן קצר ומטריד

הסרט הקצר, היפהפה והמטריד הזה היה מועמד לפרס האנני. הוא מספר על זכרון ילדות שיש בו טראומה והתבגרות.
הוא גם משלב דו-מימד וסטופמושן והדפסה תלת מימדית.
בעבר ניסיתי לחשוב למה סרטי סטופ כל כך מטרידים. אני מניח שזה קשור לחומריות הממשית שבטכניקה אבל אולי גם כי סטופמושנרים מבלים זמן רב מדי בחדרי חושך.
לבדם.

היוצר: קנגמין קים.


הבובה:





סרטו הקודם של קנגמין: 38-39°C


Golden oldies פיקסלציה מוסיקלית ועוד

קרטון ברו, הבלוג הפופולרי לאנימציה יצאו קטגוריה חדשה של רשומות עם בכורות רשת לסרטי אנימציה. CARTOONBREW FEST.
לערוץ שלהם: http://www.cartoonbrew.com/cb-fest/cartoon-brew-announces-cb-fest-new-series-short-film-premieres-151270.html

מהסרטים שזכו לבכורה בערוץ אני מציג פה שניים: ציפור מאוהבת ונשף ריקודים בפיקסלציה.

CHANGEOVER הוא קצרצר מצויין של מהדי אליבייגי, אנימטור אירני יצירתי במיוחד עליו כתבתי לפני 4 שנים פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/10/IRANN.html.
ממתק של סרט.


בדף הסרט יש ראיון ותהליכי עבודה: http://www.cartoonbrew.com/cb-fest/cb-fest-premiere-changeover-mehdi-alibeygi-151070.html

הסרט השני הוא GOLDEN OLDIES, סרט מוסיקלי קצר בפיקסלציה שיצרו דאאן ולסינק וג'וסט ליוומה מסטודיוFrame Order הדני.





מאחורי הקלעים שמדגימים מצויין מהי פיקסלציה, אנימציית סטופמושן עם בני אדם: