גובלינס: בית ספר לאנימציה


השנה, כמו בכל שנה, זכו תלמידי גובלינס להכין את סרטוני התדמית של פסטיבל אנסי. הפסטיבל הגדול בעולם לאנימציה.
גובלינס הוא בית ספר צרפתי מאוד מקצועי שמציב רף גבוה מאוד של מקצועיות בתחומים מגוונים: אנימציית דמויות, עיצוב ובימוי.
סרטי הבוגרים מציפים את האינטרנט מדי שנה ומהווים הברקות ויזואליות ומשעשעות. עם זאת, לאחר שרואים כמה סרטים מתגלה גם חולשת בית הספר. הוא לא מייצר סרטים אישיים. הסרטים, במבנה העלילתי שלהם מאוד דומים. ולרוב מכילים מסע פרוע והזוי של דמות עד לאיזשהו קליימקס ויזואלי. המטרה היא בעיקר לחדד את יכולות אנימציית הדמויות והאקשן הקולנועי ופחות לומר משהו או לרגש. באותה מידה ניתן לראות בכך דבר טוב. לפעמים ב"בצלאל" (וגם בבתי ספר אחרים בארץ) האנימציה האישית היא עלה תאנה המכסה על חוסר יכולות מקצועיות. האם באמת חובה לבחור בין השניים? האם על כל אמן אנימציה אישי להיות "לא מקצועי" במובן התעשייתי? האם מי שמתמחה בתחום "צר" של אנימצית דמויות לא יוכל לבטא עצמו כיוצר מלא? כמובן שאין הכרח. אבל ברמת תוכנית לימודים, בעיקר זו שקצרה מ-4 שנים, כנראה עדיין מדובר בגישות סותרות.
בית הספר גם כולל סאמר סקול בינלאומי באנגלית בנושא אנימציית דמויות. מעניין איך הוא...

טוב. אני מסדר את הסרטים כך: קודם כמה מסרטי ANNECY, אחר כך סרטי גמר . תהנו.
צפייה כוללת ניתן לראות כאן ובלוג תרגילים פה. ומייקינג אוף של הרבה פה.

אנשי ציפור במחול חיזור:










זה אחד היפים:






ולסרטי הגמר, שהם מאוד מזכירים את המבנה של  הסרטונים לאנסי:
ספארי בוער:

וזה הבלוג המרשים של הספארי הבוער: http://mr-teckel.blogspot.com/

אחרי הגשם באה מפלצת ענקית שכיף לאנמץ:


"הנקודה העיוורת": סיפור מתח עם טוויסט:


פיראטים: סרטון "גובליני" קלאסי:




"הבניין", אחד הסרטים הטובים! גם עיצוב, הומור והנפשה.


making of של "הבניין".

אוקטפודי: סיפור אהבה מקסים בין שני דיונונים ביוון:


ואחרון חביב: שומר המגדלור.


וזה קצת מאחורי הקלעים:


הבלוגים של יוצרי "שומר המגדלור" עם קונספט ארט מרשים, דרך הבלוגים ניתן לראות קצת את תהליכי העבודה שמטפחים בגובלינס:

וקצת על בית הספר:




תגובות

  1. זה מדהים מה שהם עושים שם בבית ספר הזה, הם מוציאים משם מפלצות אנימציה בקצב מפחיד. כל שנה מחדש אני נפעמת מהדברים החדשים שיוצאים משם.. כמה סטייל יש לצרפתים האלה.
    ואיזה כיף שמצאתי את הבלוג הזה, זה היה ממש בטעות. חיפשתי מידע על "הקוסם" (אמן האשליות?) של סילווין קומה וזאת הייתה התוצאה הראשונה או השלישית. קטעים.
    אם אני כבר פה- יש לך טיפים לאנימטור קלאסי אוטודידקט בשאיפה? מאיפה להתחיל? איזה תוכנה טובה? לבנות לוח אור ביתי-כן/לא?
    אה, והאנימציות שלך ממש תענוגיות.

    השבמחק
  2. תודה! האמת, זו בדיוק מטרת הבלוג. להוות מקור להשראה ועזרים מקצועיים בנושא אנימציה. מממ... אוטודידקציה? פעם הייתי חושב שזה אבסורד אבל המון השצנה מאז שאני למדתי. כלומר, אם יש לך את המשמעת העצמית זו יכולה להיות אופציית לימוד לא רעה. תוכנה טובה? TVPAINT. הכי נורמלית שאני מכיר. יש גם את TOONBOOM ואפשר לעשות קלאסית בפלאש. האם לבנות לוח ביתי? זו חוויה שקשה לוותר עליה. אם באמת יש לך משיכה לקלאסית זה שלב חשוב לדעתי. פשוט כי הוא מרגש. אני לא אוטודידקט. אם הייתי, הייתי קורא בלוגים. מנתח סצינות, מנסה להעתיק. מנסה ליצור אנימציות מבוססות מציאות. מתאמן על תאוצה\ תאוטה\ משקל והרבה על משחק. שמתי באחד הדפים למעלה קישורים ל"עזרים לאנימציה" שיש בינהם גם רשימת ספרים שניתן לקרוא אונליין. אני לא אוהב את ה"סורביבלז קיט" אבל יש בו משהו שעוזר. טיימינג פור אנימיישן נראה לי טוב ואילוזן אוף לייף הוא ספר מדהים. קשה לי לחשוב על עוד עיצות בשלב הזה. אבל! אני חושב (כמו שכתבתי באחד הפוסטים) שזו תקופה נפלאה להיות אנימטור, יש רנסנס טכנולוגי שיש בו הזדמנויות לחדש בכל הקשור לצורות ביטוי וזה בהישג יד, עם המחשב הביתי. אז שיהיה בהצלחה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה