וגר זאב עם כבש - ועוד על אופיר ששון


אופיר ששון הוא אנימטור ישראלי עם שפה אישית וייחודית. הקליפ שלפניכם מציג את הפן היותר מתקשר שלו ועם זאת, עדיין פרוע וחופשי מאוד. בשאר סרטיו אפשר לראות השפעות מסגנונות אנימציה שטוחים שהיו פופולריים בסביבות שנות ה-50.



זה הסיפור שלו:

"הכבשה והזאב הוא קליפ שנעשה ללהקה קנדית בשם "oceanship", ומוכר יותר ביוטיוב תחת השם "hotblack" (הרבה יותר צפיות שם, משהו כמו חצי מליון), והתחיל בתור אנימטיק גמור ושלם של הסיפור כמו שהוא עכשיו, לשיר "jigsaw falling into place" של רדיוהד, בתחרות שהייתה אי אז באניבום, במטרה להכין סטוריבורד לשירי רדיוהד.
עדיין אפשר לראות את זה בגרסא הזאת, ב: https://www.youtube.com/watch?v=YU8-8oaEKhU (קצת מביך ומוזר בשבילי לראות את זה עכשיו, עשוי מאוד גס)
זה היה פופולרי בתחרות אבל זו היתה תחרות מוזרה ולא יצא מזה דבר עד שהזמר של oceanship יצר איתי קשר, ומפה לשם הכנו את הקליפ מחדש לצלילי השיר שלהם.
פה וגם ב"עישון" אני חושב שאני מנסה לבטא דברים שקשה לי לנסח בצורה אחרת, זה עבד טוב בכבשה והזאב, אני משער כי הרבה אנשים התחברו לרעיון ההפתעה שבגילוי בגידה, אני חושב שניסיתי לתאר מצוקה של חוסר היכולת להבין את המציאות מתוך חשיבה של שחור ולבן. וגם מצוקה של לדעת שאתה די חרא אבל איכשהו צריך ניחום.
בסופו של דבר לפעמים מגיע רעיון שאתה מרגיש שמבטא משהו שאתה לא יודע לבטא, ואתה יודע שדרך הבליל תמונות שתציג תצליח לשניה אחת לגרום לאחר עם אותן תחושות להרגיש הזדהות, במיוחד עם תחושות לא מקובלות או מבלבלות, ובשבילי זו גם הסיבה הטובה ביותר לעשות משהו. או זה או הומור פלוצים שזה מצחיק ומצחיק זה ראוי."

"עישון". סרטו החדש.
|

עוד מסרטיו:
הפרעת אישיות גבולית


פוליאנה קינג, סרט הגמר מבצלאל

Poliana King from ofir sasson on Vimeo.

תגובות