אינפור-מציה

"אנחנו חיים עכשיו בעולם בו המידע הוא אינו מוגבל.
מידע הוא זול, אבל משמעות היא יקרה."
ג'ורג' דייסון
אינפוגרפיקה: אילוסטרציה של מידע.
הסרטים ששמתי פה הם סרטים שנועדו להעברת מידע. כאשר אנחנו מוצפים כל הזמן בכמויות של מידע, נוצר הצורך שמישהו יעכל אותו בשבילנו. שידבר מהר, שילווה בציורים ואנימציות. שהרעיון יהיה ברור. כמו מצגת, אבל קצר, מגניב, וכל הזמן בתנועה.
השימוש בסרטונים כאלה נעשה כל כך טרנדי שהם נהיו דומים אחד לשני. הרבה פעמים מדובר בסרטונים עם אנימציות קטנות, בסגנון מינימליסטי, עם קריינות מלווה. כבר קשה לחשוב על הסרטונים האלה אחרת. ראינו את זה בגוגל כרום, סקייפ, בנק מזרחי טפחות (שמאוד התלהבו מהסרטון של עצמם) ועוד.
אני אישית אוהב מינימליזם ושמח שאנימציה נמצאה ככלי יעיל להעברת מסרים. הבעיות הנלוות הן כמובן השטחת המסרים והמניירות של העיצוב וההומור.
הנה אסופה של סרטונים שונים עם עקרון זהה: סרטי הסבר עם קריינות. אבל הגישות הן שונות והעיצוב שונה. תהנו.
דרך אגב, TED, אתר ההרצאות וידאו הפופולרי, מחפש אנימטורים כדי שיעשו סרטים כאלה להרצאות TED. יותר פרטים פה.
והרשמה פה.

תהליך עיצוב הסמל והדגל. על פי הדס מיטרני ודפנה אקסל. טכניקה מעורבת.

(עוד בפנים)

60 שניות על הרפתקה במחשבות. סרטון נחמד של האוניברסיטה הפתוחה.

ספקטרום. סרטון נהדר על הקמת בית מיוחד לילדים אוטיסטים.

קטע מ"החומר ממנו עשויה האהבה". פיל אנימציה. שיתוף הפעולה הראשון אם איני טועה בין ארי פולמן ויוני גודמן. שהוליד אחר כך את "ואלס עם באשיר". זה דוקומנטרי אבל הוא מכיל בתוכו קטעי אנימציה להמחשה של התוכן.

הנה הרצאת פצ'ה קוצ'ה של רוני לוית, מעצבת אינפוגרפיקה.



10 דברים שלא ידעתם על ירשולים:



טוב, למועצת יש"ע כנראה אין תמיכה מהאיחוד האירופי, אז הם הסתפקו בשילוב של לייב עם אנימציה מינימליסטית שמסבירה "למי שייכים השטחים?"


הנה מישהו שיש לו תקציב. סרטון הסבר על "הסגר" על עזה. יש בו רמז למצרים, ואין בו מחבלים. רק ילד מסכן וידיים אלימות. "איזור סגור" יוני גודמן לעמותת "גישה".

הנה משהו חמודי: קרן רבינוביץ מסבירה איך להגיש לה בקשות למימון. חשוב לכל אנימטור. כרגע היא מהקרנות המעטות שתומכות באנימציה בארץ. רוצים לעקוב אחרי קרנות ותחרויות רלוונטיות לאנימטורים? דף הפייסבוק בנושא, של אוסי וולד, מיועד לאנימטורים. וגם בדף האיגוד.

מיכאל בורדה (בצלאל) בסרטון מצוין על(חלק מ)מחלותיה של ה-.P.C. הלא הוא ה"פוליטיקלי קורקט".

וזה סרטון כללי שעוסק בMOTION DESIGN. ה"עיצוב בתנועה" השפיע מאוד על האסתטיקה של סרטוני ההסבר.
וכמעט לסיום: אחד הסרטונים הקדומים שנועדו להסביר את ארבעת היסודות של כלי המוסיקה. דיסני.
נשיפה, שריקה, מיתר והקשה.

עוד בנושא: בלוג שקרים יפים, על אינפוגרפיקה.
רוצים עוד כאלה להשראה? פה.
מאמר מעניין על אינפוגרפיקה בעידן המידע החופשי: "מידע ויזואלי"
ואיך זה נראה כשזה בנאלי, ארוך ומשעמם? כמו הסרטון הזה של גוגל כרום:

תגובות

  1. איזה מעולה אתה! מאוד מקיף.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מעולה??? אתה מגיב! יש פה דממת אלחוט ואין לי מושג מה קורה עם הקוראים. אני כותב כעיוור באפלה. אז תודה לך. הארת את שמי בלוגי.

      מחק
  2. אחלה פוסט!
    דווקא את הדברים הישראליים לא הכרתי. קטע.
    אפשר גם להוסיף דוגמה מבית היוצר שלי?
    סרטון הסבר למצטרפים חדשים לאקו"ם
    http://youtu.be/3QL_Ox-yJdA
    (אין לי התנגדות שתכניס את זה לגוף הפוסט :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. מגניב. יופי של סרט הסבר.
      הלוואי ומישהו היה מנהל ת'עניינים ככה לאנימטורים.

      מחק
  3. איזה פוסטים מרתקים אתה מעלה!


    זה לא קשור עכשיו, אבל אני מקנאה בך על התשוקה שיש בך למקצוע שבו אתה עוסק.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אנונימית. תשוקה במקצוע כזה עלולה להוות גם מפח נפש כשאתה מגלה את הפער בין מה שאתה אוהב במקצוע לבין מה שאתה עושה. עם זאת, אני מאמין באנימציה, בתפקיד שלה בחיים ובאמירה שלה. וזה קיים בלי קשר לשאלה מה רמת האנימציה שאני עושה או עד כמה האנימציה שאני עושה היא משמעותית. אל תקנאי בי. שמח שאת נהנית מהבלוג.

      מחק
  4. הי יוני בגלל שאתה באפילה ולא נעים לי אז אני גם מגיבה :^)
    תודה על הפוסט , איסוף מעמיק והצבעה על תופעה,
    אוהבת מאוד את הסרטון של ספקטרום, וגם מרגיע ומעודד לדעת מהבלוג שלהם, שקיימים פרוייקטים כאלה מושקעים שעובדים עליהם כמה חודשים.(!)
    אוהבת גם את הדוגריות שלך.
    כרגיל נדרשתי לשלושה ביקורים עד שהספקתי הכל, אבל זה מעולה שזה מעניין אותי בכדי לחזור.
    לילך.

    השבמחק
    תשובות
    1. לילך, נעים להכיר. רפרפתי גם בבלוג שלך. עבודות יפות.
      אני מאוד שמח על התגובות שלך לבלוג. אני נכנסתי למשבר קטן עקב חוסר התקשורת ההדדית פה. אבל אתם משאירים אותי עם הראש מעל המים.
      וכן, ספקטרום זה סרטון נהדר. וגם למטרה חשובה.

      ב"דוגריות", את מתכוונת על סרטון "גישה"? טוב... בשביל זה יש לי בלוג משלי. מישהו צריך לשלם לי כדי שאהיה פוליטיקלי קורקט. לא?

      מחק

הוסף רשומת תגובה