צח כהן, גיפים ולופים

צח כהן סיים את שנקר ב2010. יש לו בלוג גיפים מגניב וסרט גמר יפה.
זה הבלוג שלו http://yegit.tumblr.com/
זה סרט הגמר שלו:
וזה מה שיש לו לומר אחרי שניסיתי לברר מה מאפיין את האנימציה בשנקר (נכון ללפני יותר מחצי שנה, מצטער שלקח לי זמן לפרסם):
"טוב - בנוגע לאנימציה בשנקר באופן כללי, צריך לציין שזה לא מחלקה לאנימציה או אפילו מסלול אנימציה בתוך לימודי תקשורת חזותית, אלא תת-התמחות בתוך המסלול לאיור, כך שמי שבאמת מחובר לזה (כמו שאני הייתי) צריך ללמוד ולהתעסק בזה כמה שיותר גם באופן עצמאי, או למצוא דרך לעשות פרוייקטים אנימטיביים לקורסים שלא בהכרח נועדו לכך מלכתחילה. אז מצד אחד אנחנו מקבלים פחות שעות לימוד באנימציה מסטודנטים לאנימציה פרופר, אבל מצד שני יש לנו הרבה יותר רקע ונסיון באיור, עיצוב לאנימציה וכו'.
במחזור שלי היו שלושה סטודנטים (כולל אותי) שהיו גם אנימטורים טובים ומוכוונים לזה, מה שיצר סביבה די מדרבנת לשלושתנו בזה, אבל יש מחזורים באיור שהאנימציה בהם חלשה עד כמעט לא קיימת.
בכל מקרה, בנוגע לפרוייקט - אנחנו עובדים כל אחד בנפרד על פרוייקט משלו. הפרוייקט הוא כביכול שנתי, אבל בסמסטר הראשון מתעסקים בעיקר באישור תסריטים, מחקר ואולי קצת עיצוב, כך שמרבית העבודה נעשית בסמסטר אחד.
הרעיון מאחורי הפרוייקט שלי היה לנסות לגשר בין המדיום האנימטיבי לעולם הקריקטורה, כך שעיקר העניין שלי היה בעיצוב דמויות הפוליטיקאים, הגחכה והגזמה שלהם. ניסיתי ליצור ערך מוסף לאמירה סאטירית על ידי הדגשה של שפת גוף, הנהגות ויצירת כוריאוגרפיה לצלילי הפסקול הקלאסי (צ'ייקובסקי וביזט) שבחרתי.
בסופו של דבר רציתי ליצור אמירה סאטירית שיכולה לתפקד כמשל כללי, על-זמני ולא כקריקטורה על ארוע או אדם ספציפי. מהפידבקים שקיבלתי אח"כ מכל מני אנימטורים וצופים בעולם ראיתי שאנשים הצליחו תמיד למצוא דמויות שהם זיהו או שייכו לעולם הפוליטיקה והחברה המקומית שלהם, כך שאני מעריך שבפן הזה הצלחתי להגשים את המטרה.
כיום אני אנימטור ומאייר פרילאנסר ועובד על פרוייקטים מסחריים שונים במקביל לפרוייקטים אישיים, כמו בלוג הגיפים המונפשים ששלחתי לך. עבדתי כחצי שנה כאנימטור ומאייר בערוץ BFTV שמייצר תוכן לילדים שמשודר בעיקר בארה"ב, סין ועוד כמה ארצות (לא כולל ישראל, עד כמה שידוע לי).
אם דיברנו על פרוייקט הגמר - בשבוע הבא אני טס לגיאורגיה כדי להעביר שם כיתת-אמן ולהשתתף כשופט  בפסטיבל האנימציה TOFUZI, שבו זכיתי בשנה שעברה עם פרוייקט הגמר שלי, כך שצפוי להיות מעניין.
שני המאיירים/אנימטורים הנוספים מהמחזור שלי הם טניה גרישקו (פרוייקט הגמר - חיי כלב), שאם אינני טועה עבדה עם יאיר קדר על אנימציה ואיור לסרט ביוגרפי על לאה גולדברג, ובפעם האחרונה שדיברתי איתה עבדה על איזשהו פרוייקט כלשהו באיור, ואורי טור (פרוייקט הגמר Animal Collective - Lion In A Comma), שעבד ואייר ב'מעריב', הספיק כבר לעשות קליפ בלתי-רשמי נוסף לAnimal Collective ובימים אלו עובד על קליפ חדש."


עבודה מבלוג הגיפים הנהדר שלו:

עוד פרויקט שלו: א-ב של מפלצות מיתולוגיות

וזה משהו אחר: אפרופו לופים וגיפים. זה מתוך אתר שנקרא לופ דה לופ שבו יש תחרות על פי נושא של אנימציות לופים:

מדריך: איך לעשות גיף בפלאש.

וזה דוקומנטרי קצר על ההתפתחות האמנותית של הגיף. הלא הוא סיומת קובץ GIF לתמונה זזה. תהנו. סרט חמוד.

תגובות