הפרעות התנהגות ועוד

למרות שזה שטחי וילדותי הנה כמה ספק-פרודיות-ספק-גילוי האמיתות על כמה מסיפורי הילדות שלנו. והראשון: מיפוי הדמויות של פו הדוב בהתאם להפרעת התנהגות.









הנסיכות של דיסני בגרסת מגזיני הנשים:


מה למדתי מהנסיכות של דיסני. ציני לחלוטין ויש עוד:
והכותרת האמיתית של ספרי דוקטור סוס:

תגובות

  1. אז האם הערכים של דיסני מעוותים מיסודם והיום עינינו פתוחות ואנחנו יכולים לראות את זה, או שהיום פשוט כל אחד הוא פסיכולוג מוסמך מטעם עצמו וכל אחד יכול לנתח ולתת דיאגנוזה על העולם?

    השבמחק
    תשובות
    1. ובכן, דעתי האישית היא שנהנים יותר מדי להשתלח בדיסני. הם לא המציאו את הנסיכה שצריכה עזרה. זה היה הרבה לפניהם והמשיך הרבה אחריהם. אני לא יודע עד כמה זה התפקיד של דיסני לשנות את המציאות. ודאי שאין תפקידה להחמיר אותה. הנסיכות של דיסני? הן לא כאלה מסכנות וחלשות. אני חושב שזה שהן הופיעו פה בשער מגזין צוחק על שערי המגזינים לא פחות משזה צוחק על דיסני. ומה הביאו לנו כל "מתנגדי דיסני"? איזה מודל נשי חדש? נסיכה שמקללת ושעושה גרעפסים? (שרק) נסיכה שנלחמת בדרקונים (מכושפת)? זה באמת עדיף? אני אישית מעדיף שהבנות שלי ישאירו את הדרקונים למישהו אחר. מצד שני, זה לא אומר שאני חושב שצריך להקריב נשים יפות למפלצת. פשוט כדאי שמי שילחם במפלצת יהיה מישהו עם כושר פיזי ונחישות (כמו בר ואינה?)

      מחק
    2. ומה דעתך? ערכים מעוותים?

      מחק
    3. בהתחלה חשבתי שכן... "דיסני מייצג כל מה שרע בתרבות מערבית/לבנה/שבעה/שמרנית". אבל במחשבה שניה אולי הוא רק מראה של המציאות בה הוא חי. נניח, האם הדברים שרואים אור היום יחשבו לחסרי רגישות ואבסורדים עוד כמה שנים? עם כל הפוליטלי קורקט ושוויון ושטויות כאלה של האנשים שחיו בתחילת המאה?

      מחק
    4. שאלה מעניינת. אולי תמיד מסתכלים בעין עקומה אחורה ואולי פשוט מבינים שהעולם מתקדם. כמו בהצעת החוק החדשה: יכול להיות שבעתיד לא יבינו איך נתנו לנשים למכור את גופן תמורת כסף או איך אסרנו על יהודים להתפלל על הר הבית?

      מחק

הוסף רשומת תגובה