ספרים מעופפים



"הספרים המעופפים המופלאים של סימור לסמור" הוא סרט אנימציה קצר חדש שמועמד לאוסקר וגם ספר אינטרקטיבי מבית היוצר של MOONBOT . מונבוט מגדירים עצמם כ"מספרי סיפורים רבי-פלטפורמות". שזה, במילים אחרות, העתיד. כדאי להתחיל להתרגל.
מעניין שדווקא הסרט הזה שמלווה באפליקציית ספר אלקטרוני חוגג לא רק את ה"ספרות" אלא את המאפיינים הקלאסיים של הספרות: הדפים, הספריה, הנייר, העט, האור והאבק. האם זה אירוני או סוג של מחווה מדור אחד לזה שקדם לו? זה נראה כסוג של פרידה.
העיצוב מרהיב (מאוד "פיקסארי"....) והסיפור יפה. השאלות היחידות הן: למה יש סטים שנבנו באמת אם זה סרט תלת?ולמה אין אפקטים של קול בסרט? אני באמת שלא יודע. ההנאה מובטחת.



הטריילר לE-BOOK

מאחורי הקלעים (כמה סרטונים מתוך סדרה):





על מאחורי הקלעים בבלוג של טל לוטן (עברית)
ומחשבה לסיום בנוגע לאוסקר: "טינטין" לא מועמד לאוסקר השנה בקטוגריית "סרט האנימציה" (טל לוטן כתבה על מועמדי אוסקר 2012 פה). האם הוא שייך לקטגוריה, מתוקף היותו מושן-קפצ'ר? לדעתי כן, לדעת אחרים לא. אבל אם הוא היה נבחר לקטגוריה, הייתה בזה בעצם הצהרה שאין טעם עוד בלקיים את הקטגוריה הזאת בנפרד. סרטי אנימציה הם סרטים לכל דבר. יש דרמות, יש סרטי אימה, יש סרטי ילדים. הגיע הזמן להתבגר ולהתחרות במגרש של הגדולים, לא?
אני ממליץ לקרוא את הפוסט הזה של קרטון ברו בנושא טינטין.

תגובות

  1. רגע, אז "טינטין" מועמד רק בקטגוריית הפסקול? (של ג'ון וויליאמס)

    השבמחק
  2. הסרט יפה ונוגע, ביטוי מודרני-חילוני של "שפתיו דובבות בקבר"?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה